تربیت در سیره اهل بیت ( ع )

اصول تربیتی اهل بیت ( ع ) به صورت مصداقی و کاربردی

تربیت در سیره اهل بیت ( ع )

اصول تربیتی اهل بیت ( ع ) به صورت مصداقی و کاربردی

بسم رب الشهدا و الصدیقین
در این وبلاگ مسائلی در مورد تربیت فرزندان در سنین مختلف بر اساس سیره و سنت اهل بیت ( ع ) آورده خواهد شد . انشا الله که بر اساس این اصول که به صورت های مختلف در زندگی رخ خواهند داد ، بتوانیم فرزندانی برای سربازی امام زمان ( ع ) و انسان هایی آماده و منتظر ظهور ، تربیت کنیم .

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

۲۵
فروردين

بسم رب الحسین 

دهکدهٔ جهانی ( Global Village) اصطلاحی است که مارشال مک لوهان در توصیف آیندهٔ جهان، تحت تأثیر وسایل ارتباط جمعی به کار برد. و پیش بینی کرد حدود 50 سال بعد شرایط ارتباطی جدیدی در جهان شکل خواهد گرفت که جهان را مشابه یک دهکده جهانی خواهد کرد .مک لوهان ادوار تاریخی بشررا بر مبنای نوع ارتباط و تحول ابزار ارتباط بشری طبقه بندی نموده و در این راستا برای تاریخ بشر سه مرحله را ازهم تفکیک می کند : 1) مرحله ی بدوی و بی سوادی 2) مرحله ی ارتباط کتبی 3) مرحله ی ارتباط الکترونیک . 
از دیدگاه مک لوهان دنیای امروز یک دنیای الکترونیکی است و رسانه های الکترونیکی با گسترش خود فاصله های زمانی و مکانی موجود میان انسانها را از بین برده اند . به عبارتی دقیق تر وسایل ارتباط جمعی جدید مانند تلویزیون ، رادیو ، مطبوعات ، اینترنت و ... شیوه های زندگی بشری را تحت تاثیر خود قرار داده و متحول نموده و به گونه ای جهان کنونی را به یک دهکده ی کوچک تبدیل کرده اند . مک لوهان این دهکده ی کوچک را دهکده ی جهانی می نامد که در آن افکار و اعمال جوامع از یک دیگر پنهان نمی باشند و در عین حال تاریخ شاهد به منصه ی ظهور رسیدن یک نوع جدید از فردگرایی انسانی است . ازدیدگاه وی دردهکده ی جهانی هرگونه اتفاقی که دریک نقطه می افتد قابل تسری و تعمیم به دیگر نقاط دهکده است . چرا که فرایند تبادل اطلاعات ، علوم و اندیشه با سرعت قابل ملاحظه ای درجریان است . 


به زودی مطالبی را در نقد بررسی این دیدگاه و آثار شکل گیری آن تقدیم خواهیم کرد 

  • مهدی سرباز امام زمان