تربیت در سیره اهل بیت ( ع )

اصول تربیتی اهل بیت ( ع ) به صورت مصداقی و کاربردی

تربیت در سیره اهل بیت ( ع )

اصول تربیتی اهل بیت ( ع ) به صورت مصداقی و کاربردی

بسم رب الشهدا و الصدیقین
در این وبلاگ مسائلی در مورد تربیت فرزندان در سنین مختلف بر اساس سیره و سنت اهل بیت ( ع ) آورده خواهد شد . انشا الله که بر اساس این اصول که به صورت های مختلف در زندگی رخ خواهند داد ، بتوانیم فرزندانی برای سربازی امام زمان ( ع ) و انسان هایی آماده و منتظر ظهور ، تربیت کنیم .

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

اصول تربیتی

يكشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۰۶:۳۹ ب.ظ


تربیت

رابطه تربیت با اسلام

باید گفته شود که:

۱- ما همه مسلمان هستیم!

۲- به کسی مسلمان می گویند که شهادتین را بخواند و بر زبان جاری نماید. «اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله»

۳- شهادتین یعنی خداوند و و پیامبر آخرینش یعنی حضرت محمد(ص) را قبول داریم.

۴- به این جمله که خداوند تبارک و تعای ما را آفریده اعتقاد کامل داریم.

۵- شما هر وسیله ای که می خرید کتاب راهنما دارد و نمی توان خداوند عظیم رو نقص کرد که هیچ راهنمایی برای ما نفرستاده است. به این نیز اعتقاد داریم که «قرآن» کتاب آسمانی خداوند از طرف پیامبرمان به سمت ما فرستاده شده تا ما بتوانیم با تحقیق راه راست که خداوند است را از راه چپ که شیطان است بشناسیم.

۶- اگر شما یک دستگاه تلفن خانگی خریداری کنید و بدون آنکه اطلاعی داشته باشید و دفترچه راهنمای آن را بخوانید ممکن است که به جای اینکه دو شاخه آن را به پریز تلفن بزنید به پریز برق بزنید، تلفن می سوزد! با این مثال متوجه آن می شویم که اگر کتاب راهنمای خداوند را به خوبی نخوانیم متوجه می شویم که در زندگی سوختیم، و بازنده حساب شده ایم.

۷- همانطور که گفته شد خداوند از تمام بدی ها به دور است و هیچ چیزی را با نقص برای ما نیافریده است. پس نمی توانیم بگوییم که قرآنی که خداوند ۱۴۰۰ سال و اندی پیش برای ما انسانها آفریده برای این دوره نیست! و یا مشکلی را پیدا نمی کنیم که خداوند جواب آن را در کتابش نیاورده باشد. اگر ما بخواهیم درباره تلفنی تحقیق کنیم و از لحاظ کیفیت و قیمت آن برخوردار باشیم باید به چندین مغازه رفته و بهترین را انتخاب کنیم. خداوند نیز راهنماهایی را برای ما گذاشته که می توانیم از آنها استفاده کنیم. مراجع عظام کسانی هستند که سالها خاک خورده کتب دینی هستند و “باید” برای سوالات و مشکلات ما جواب علمی و شرعی درست و حابی بدهند. و راه را از چاه به ما نشان دهند.

۸- پس درتمامی زمینه هایی که گفته می شود باید دقت داشته باشید که ما “اسلام” و صحبت خداوند تبارک و تعالی را الگوی خود قرار می دهیم. حال به واسطه احکام شرعی و یا احادیث و منابع معتبر.

  • مهدی سرباز امام زمان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی